Optymalizacja tras
KROK 7
Specyfikacja procesu

Optymalizacja tras Przedstawicieli Handlowych jest procesem, który możemy opisać w następujących punktach:
- Posiada jeden cel – planowanie tras handlowych, przy założeniu spełnienia wszystkich podanych ograniczeń. Cel jest zawsze wyrażany w czasie pracy jako najbardziej kosztownym elemencie.
- Działa zawsze na bazie jednego terytorium (jednak można równocześnie uruchamiać optymalizacje na wielu terytoriach). Terytorium składa się z klientów oraz obiektów specjalnych takich jak miejsce zamieszkania PH, magazyn czy biuro.
- Tworzy trasy zgodnie z przyjętymi ograniczeniami jak np.:
- czas pracy nie może przekroczyć 8h
- klient o Id: 123 musi być odwiedzany we wtorki
- trasa nie może zawierać więcej niż 18 klientów
- planuje wizyty zgodnie z przyjętymi czasami wizyty i częstotliwościami.
- W procesie optymalizacji trasówek Handlowca biorą udział tylko klienci, których udało się zgeokodować.

Lista dostępnych ograniczeń, z których można skorzystać, jest znacznie dłuższa, a jej opis jest dostępny w module konfiguracji.
Trasy bezpośrednio po optymalizacji można przeglądać w module tras.